zarządzanie kryzysowe

Dariusz Bartoszewicz

Biurowiec strażaków z centrum zarządzania kryzysowego

Biurowiec strażaków z centrum zarządzania kryzysowego

Wyróżni go czerwony kolor i narożnik przypominający ścianę wspinaczkową do ćwiczeń ratunkowych. Niedaleko Galerii Mokotów - na Służewcu - powstanie komenda wojewódzkiej straży pożarnej z centrum zarządzania kryzysowego

Nakręceni na HR! 12-13 czerwca rusza HRcamp

HRcamp to największa konferencja w Polsce poświęcona rekrutacji i employer branding. VI edycja HRcamp odbędzie się warszawskim kinie Praha już 12-13 czerwca 2014 r. Organizatorami konferencji są HRstandard.pl i eRecruiter.

Specjaliści od ochrony lotnisk

W ciągu dwóch lat 12 polskich lotnisk będzie potrzebowało 2 tys. pracowników do wzmocnienia ochrony. Specjalistów w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego uczyć będzie m.in. Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu.

Uczelnie szkolą przyszłych śledczych

straży pożarnej, w wojsku, albo sztabach zarządzania kryzysowego - dodaje Mickiewicz.

Pewność w niepewności - dokąd podąża HR?

Pewność w niepewności - dokąd podąża HR?

dłużej będziemy spędzać czas na dyskusjach podczas przerwy w pracy, co w efekcie wpływa na poziom naszej efektywności i wydajności.Patrząc z tej perspektywy na zarządzanie zasobami ludzkimi, zastanawiam się nad obszarami, którymi ten właśnie proces powinien w tej chwili "zaopiekować się" w

Specjaliści od ochrony lotnisk

licencjatem m.in. po bezpieczeństwie narodowym, zarządzaniu kryzysowym, administracji, stosunkach międzynarodowych, zarządzaniu i europeistyce. W sumie na studia stacjonarne i niestacjonarne DSW planuje się przyjęcie 60 osób, co ważne - 36 indeksów przeznaczono dla kobiet. To wynika z warunków Unii

Interim management okiem rekrutera

Interim management okiem rekrutera

Współpraca z interim managerem gwarantuje szybkie i skuteczne działania w wymagających tego warunkach (np. sytuacja kryzysowa w firmie, potrzeba zmiany, restrukturyzacja), transfer potrzebnej wiedzy do organizacji, a w efekcie końcowym sprawną realizację projektu. Klienci sięgają po projekty

Nietypowe studia podyplomowe

pielęgniarstwie", a Uniwersytet Rzeszowski ma coś specjalnie dla tych, którzy lubią taniec - "Prowadzenie zespołów tanecznych specjalizacja: tańce polskie". Uniwersytet Śląski ma z kolei ciekawy kierunek dla odważnych - "Studia Podyplomowe Negocjacji Kryzysowych. Specjalność: Negocjator Służb

10 twarzy menedżera

10 twarzy menedżera

W 1975 roku Henry Mintzberg, kanadyjski profesor, ekonomista i specjalista od zarządzania opublikował w prestiżowym piśmie "Harvard Business Review" artykuł poświęcony podstawowym rolom menedżera. W przeciwieństwie do swoich kolegów po fachu był zwolennikiem teorii, że zarządzania nie

Jak zostać Play Top HR Managerem?

-line, weźmie udział w warsztatach z zakresu zarządzania projektem HR w sytuacji kryzysowej. Gra w sześciu sześcioosobowych losowo wybranych zespołach odbędzie się 26 marca 2012 r. w Warszawie z udziałem jurorów. Do trzeciego etapu konkursu - ścisłego finału Play Top HR Manager - zakwalifikuje się 20

Konkurs PLAY na najlepszego menedżera HR

Konkurs PLAY na najlepszego menedżera HR

etapach konkursu, należy szukać na łamach miesięcznika "Personel Plus".36 najlepszych uczestników, którzy zdobędą największą liczbę punktów z testu i gry on-line, weźmie udział w warsztatach z zakresu zarządzania projektem HR w sytuacji kryzysowej. Gra w sześciu sześcioosobowych losowo wybranych

Menedżer SPA i zarządzanie kryzysem, czyli nowości na podyplomowych

Menedżer SPA i zarządzanie kryzysem, czyli nowości na podyplomowych

kierunki związane z bezpieczeństwem narodowym lub kryzysem: planowanie bezpieczeństwa narodowego, zapobieganie i zwalczanie terroryzmu oraz zarządzanie kryzysowe. Słuchacze pierwszego kierunku będą mogli zdobyć umiejętności, m.in. jak reagować w sytuacjach zagrożeń, tj. katastrof naturalnych, aktów terroru

Brian Tracy i "Śniadanie HR"

Brian Tracy i "Śniadanie HR"

Podczas "Śniadania HR" Brain Tracy omówił temat odzwierciedlający aktualną sytuację na rynku - "Zarządzanie zasobami ludzkimi w czasie globalnego kryzysu gospodarczego". W swoim wystąpieniu przedstawił istotne wskazówki dotyczące radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi

Cięcia? Nie w ratuszu

Cięcia? Nie w ratuszu

, którzy przeszli na emeryturę. Wczoraj "ŻW" rozmawiało z Krzysztofem Nowakiem, który od dwóch tygodni pracuje w Biurze Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. - Przyszedłem w miejsce, które zostało zwolnione z powodu przejścia innej osoby na emeryturę. Mamy jeszcze dwa wakaty - wyjaśniał.Czym

Kryzys spala pracowników

Kryzys spala pracowników

Bartosz Sendrowicz: Czy kryzys wpływa na stan ducha pracownika?Sylwiusz Retowski: - Choć wskaźniki ekonomiczne pokazują, że kryzys nie dotknął Polski w takim stopniu, jak kraje Europy zachodniej, to niewątpliwie znacząco wpływa on na stan emocjonalny pracowników. Kryzysowa rzeczywistości ma bowiem

HRcamp - Przeżyjmy to jeszcze raz (relacja)

ostatni guzik, kreatywne i przede wszystkim wywołujące uśmiech na twarzach uczestników. W tym roku konferencja skupiona była wokół trzech ścieżek tematycznych: Candidate'sexperience, Angażowanie i komunikacja wewnętrzna, Innowacje w zarządzaniu ludźmi. Podczas dwudniowego wydarzenia uczestnicy mogli

Jak zrobić karierę w 2020?

Jak zrobić karierę w 2020?

przyszłości przeniesienie znakomitej części ich działalności do przestrzeni wirtualnej wymusi zmianę sposobu zarządzania, a kooperacja specjalistów z różnych dziedzin, kręgów kulturowych i krajów będzie łatwa jak nigdy wcześniej. Poszczególne projekty będą zarządzane i wykonywane przez rozsianych po całym

Specjaliści ds. bezpieczeństwa poszukiwani

opracowywania metodyki postępowania w sytuacjach kryzysowych czy rozwiązań do zarządzania ryzykiem. Specjaliści ds. bezpieczeństa są także coraz częściej uważnie wysłuchiwani przez członków zarządu. Mogą również liczyć na sowite wynagrodzenie - 71 procent z biorących udział w badaniu IDC specjalistów zarabiało

Pracujesz w czasie majówki? Nie jesteś sam

Pracujesz w czasie majówki? Nie jesteś sam

konsekwencjami prawnymi dla pracodawcy - dodaje. Jej zdaniem lider, który działa w ten sposób, rządzi zespołem, a nie zarządza i choć może to być bodziec wpływający na zespół, z pewnością nie jest skuteczny w dłuższej perspektywie.Firma wymagająca od swego pracownika świątecznych nadgodzin zgodnie z przepisami

Pracodawcy dobrej woli

Pracodawcy dobrej woli

Facebooku, dzięki której można zarządzać konkretnym programem wolontariackim i pracujemy dalej nad udoskonaleniem komunikacji o wolontariacie w Grupie TP - mówi Marek Januszewicz, Koordynator wolontariatu pracowniczego Grupy TP.Kiedy już firma pomyślnie wdraża program wolontariatu pracowniczego

Rezerwowy zawód

Rezerwowy zawód

wyszukiwarka, dzięki której kandydat może sprawdzić czy jego umiejętnosci i przygotowanie odpowiadają aktualnym potrzebom armii.Narodowe Siły Rezerwowe mają pomagać w zwalczaniu klęsk żywiołowych i likwidacji ich skutków, w przedsięwzięciach z zakresu zarządzania kryzysowego, realizacji zadań poza granicami

50 proc. firm prawie wcale nie odczuło kryzysu

50 proc. firm prawie wcale nie odczuło kryzysu

proc. przedsiębiorstw nie ma procedur zarządzania ryzykiem, pozwalających na ich funkcjonowanie w kryzysie" - wyjaśniła.Zaznaczyła jednak, że "firmy zaczynają powoli uczyć się myślenia strategicznego; tworzenia planów funkcjonowania kryzysowego". Z badania wynika, że podmioty z Polski

Zmieniaj siebie i pracę

Zmieniaj siebie i pracę

nawet nie doczekałam niektórych owoców moich sukcesów, już kto inny odbierał nagrody za przygotowane przeze mnie kampanie - opowiada Monika. - Dzisiaj sama przeprowadzam innych przez zmiany, przygotowuję menedżerów do zarządzania ludźmi i firmami. To przywróciło mi sens pracy.Droga do sukcesu Moniki

Emocje rządzą światem

; i wymuszanie ich realizacji. Ale nieuchronnie zbliża się koniec takiego modelu zarządzania. Okazuje się, że dyktator naraża firmę na straty. Bo pracownicy pod despotycznymi szefami nie są zdolni ani chętni do efektywnej pracy. Brak empatii i umiejętności tworzenia dobrych relacji z innymi prowadzi

Ucz się za pieniądze z Unii

siebie. Dostęp do strony jest nieograniczony i całkowicie darmowy. Aktualnie w ofercie znajdują się np. studia z zarządzania kryzysowego, matematyki czy współczesnych technologii internetowych. Wygodna wyszukiwarka pomoże odszukać kursy, szkolenia i studia z konkretnego województwa lub najbliższego

Przykazanie dla szefa na kryzys: Nie panikuj

Małgorzata Kolińska-Dąbrowska: Czy polscy pracodawcy nie popadli w kryzysową panikę i nie zwalniają na zapas, byle tylko obniżyć koszty? Przemysław Mik, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Sprzedażą*: Sądzę, że pewna część firm tak może działać. Myślenie jest takie: choć jeszcze się nic nie zdarzyło

Jak zarządzać komunikacją w projektach?

Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń - Ile zarabiają Polacy?Praktyka pokazuje, że projektowanie przepływu informacji i zarządzanie relacjami pomiędzy uczestnikami ma fundamentalny wpływ na termin realizacji i budżet zadań projektowych. Nikodem Dyzma, bohater książki Tadeusza Dołęgi-Mostowicza, miał

Skróty zadań 16. edycji

Międzynarodowym Standardem Rachunkowości MSR 36 "Utrata wartości aktywów".Autor zadania: Łukasz Koterwa, PwCZarządzanie kryzysoweOmów zarządzanie kryzysowe i system reagowania kryzysowego jako elementy walki z kryzysem w sytuacjach nadzwyczajnych.Autor zadania: Wojciech Janas, PGNiG S.A. - Centrala

Pogotowie pilnie poszukuje lekarzy do karetek

lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w ich powinnościach - informuje Adam Fryckowski, dyrektor wydziału zarządzania kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego, który odpowiada za ratownictwo medyczne.Zamiast pogotowia do przewlekle chorych pacjentów i tych, których życie nie jest zagrożone, będą przyjeżdżać

Sekretarka marzeń

faktycznie zarządzać firmą?Jak widać, era długonogich i długowłosych pań do robienia kawy to już przeszłość. Do naszego katalogu sekretarskich zalet prezesi dodawali kolejne: zdyscyplinowana, bez kompleksów, kompetentna, gotowa do pracy do wieczora, z talentem dyplomatycznym, świetną pamięcią, inteligentna i

Firmowe bonusy coraz rzadziej

. Nawet wyjazdy na szkolenia na drugi koniec Polski odbywały się w tym roku regularnie - przyznaje Paweł.Z listopadowej "Analizy świadczeń pozapłacowych" firmy Sedlak & Sedlak wynika, że na samochód służbowy mogą liczyć głównie pracownicy najwyższego szczebla zarządzania. Niemal każdy dyrektor i

Aby odnieść sukces potrzebujemy wiedzieć w jakim zmierzamy kierunku...

czerpać jak najwięcej dla siebie. Trzeba też być uczciwym wobec samego siebie i nie oczekiwać, że w korporacji będzie się działać i zarządzać jak we własnej firmie. Niezbędne jest dostosowanie i elastyczność przy jednoczesnym dawaniu z siebie, tego co najlepsze. Myślę, że wówczas obydwie strony mogą

Czy osoby zwalniane są chętnie zatrudniane?

dozór, a chętni do podjęcia pracy zajmowali się zarządzaniem operacyjnym, jak i w swoich działaniach mieli remont maszyn. Ostatnio przy dużych zwolnieniach osoby im podlegające to pracownicy ok. 50 r.ż. i starsi, pracownicy piastujący kluczowe stanowiska (prezesi, dyrektorzy, kierownicy), osoby z bardzo

Zasady zarządzania czasem

Zasada Eisenhowera Ten amerykański generał i prezydent bardzo skutecznie zarządzał swoim czasem. Wymyślił tzw. matrycę zarządzania czasem. Na czym to polega? Czystą kartkę papieru dzielimy na cztery części. Każda ćwiartka otrzymuje inny priorytet: pole A: prawa górna część kartki - to rzeczy ważne

Mikołaj w kłopocie

- czy potrafisz zarządzać czasem?W zeszłym roku portal Wynagrodzenia.pl sprawdził, ile zarabiają mikołaje w Polsce. Z tego roku danych jeszcze nie ma, ale to nie jest najgorsza wiadomość. Najgorsza jest taka, że właściwie nie ma czego badać - zarobki utrzymują się na tym samym poziomie, jeśli nie na

Ekolog za ladą

tym względem Szwajcarii wydatki na jednego mieszkańca wynoszą niemal 400 zł rocznie, a w Niemczech połowę tej kwoty - wylicza Sylwester Strużyna, który od 2006 roku zarządza firmą Bio Planet produkującą i dystrybuującą żywność ekologiczną.Strużyna przewiduje jednak, że do 2025 roku wartość rynku

Czy już czas na rozmowę o podwyżce?

. Warto zatem trzymać się jednej z podstawowych zasad rozmowy o wzroście wynagrodzenia czyli "skup się na tym na co zasługujesz, a nie na tym czego byś chciał". Często bowiem zatrudnieni tłumaczą konieczność podwyżki tym, że zmieniła się ich sytuacja osobista. To w jaki sposób zarządzamy

Kobiety na etaty

Psychotesty - czy potrafisz zarządzać czasem?W Bydgoszczy tak jest pierwszy raz w historii. - Od zawsze kobiety stanowiły większość naszych klientów. Teraz mimo wzrostu bezrobocia są w mniejszości - nawet Tomasza Zawiszewskiego, zastępcę kierownika pośredniaka, statystki zaskoczyły. W połowie

Konferencja "Praca i stres - odporność na stres i skuteczność w działaniu"

biznesowego do zawarcia kontraktu na temat przekazywania z wyprzedzeniem informacji sygnalizujących zakłócenia, udzielania wzajemnego wglądu do danych z monitoringu i pomagania w sytuacjach kryzysowych,- przeprojektowanie kompleksowego systemu motywacyjnego w taki sposób, by stwarzał okazje do samorealizacji

Kominy płacowe pójdą z dymem

wybór powiatowego i miejskiego komendanta policji. W większym stopniu niż dziś będą też decydować o wyborze komendantów wojewódzkich. - Wojewodzie zostanie kontrola prawna nad działaniami samorządów i zabezpieczenie porządku w sytuacjach kryzysowych - mówi poseł Dolniak. A pensje? - Pensje w urzędach

Kościół i mobbing

strukturach pracy. Człowiek jest taką istotą, że skutecznie obejdzie prawo boże, kościelne i cywilne i jeszcze sobie to nieźle wytłumaczy. A na to nie możemy dawać przyzwolenia. Czas kryzysowy to najlepszy czas dla Kościoła, żeby zawalczyć o swoich wiernych. Wspieranie krzywdzonych na przykład w pracy jest

Telefony do pracowników

Takie ostrzeżenie wysłał do 89 tys. menedżerów brytyjski Instytut Zarządzania. Zgodnie z przepisami dzwonienie do domu pracownika jest naruszaniem jego prywatności. Pracodawca nie ma prawa wymagać od osób zatrudnionych podania domowego numeru telefonu, chyba że w umowie o pracę zostanie zaznaczone

Wrocławski sukces telepracy

pieluchami i zupkami. Okazało się jednak, że znakomicie sobie radzą. Nauczyli się zarządzać swoim czasem, tak planować dzień, że mają więcej swobody, a mniej stresu. Jedni wszystko robią w domu, inni pojawiają się np. na dwa dni w firmie. Pracę dostosowują do rytmu dziecka - przekładają zawodowe obowiązki na

Zanim napiszesz list motywacyjny, sprawdź słowniczek z działu kadr!

firmie - to świadczy, że jesteś otwarty na innych. Chwal się tym, bo to duża zaleta.Cecha ważna na każdym stanowisku.Umiejętność zarządzania ludźmi- to cecha, nad którą trzeba pracować! Jeśli zdarza ci się pracować w grupie, rozdzielać zadania, godzić spory, motywować innych do pracy i odpowiadać za

Studenci pokonali menedżerów

pozorom nie była to narada sztabu kryzysowego, ani sekcji centrum kosmicznego, ale finał IV edycji konkursu Euromanager 2003. Konkurs w tym samym czasie odbywa się w 14. krajach na świecie. W polskim finale walczyło ze sobą osiem zespołów - zanim jednak stanęli ze sobą w szranki musieli pokonać rywali. A

Słabe wyniki urzędników służby cywilnej

. - Wielu z nas nie ma nic wspólnego z przetargami. Zajmujemy się np. zarządzaniem kryzysowym, środowiskiem czy sprawami obywatelskimi - mówią. Poza Warszawą, gdzie mieszczą się centralne urzędy, najwięcej chętnych do mianowania było z Małopolski. W poprzednich latach o status urzędnika służby cywilnej

Bogaci nadal bogaci

utrzymania niż na przykład w Rosji. Natomiast różnice płacowe są wysokie nie tylko w porównaniu z Europą Zachodnią, ale też w zestawieniu z Czechami i Słowacją.Przeciętnie zarabiający Kowalski może zadawać sobie pytanie - dlaczego jego szefowie mogą zarabiać tak dużo, podczas gdy on - pod presją kryzysowych

Rok 2009: Elastyczni w kryzysie

szczebla zarządzania o 15 proc., a osoby na niższych stanowiskach kierowniczych - o 5 proc. mniej. Obniżki wynagrodzeń nie zapobiegły jednak zwolnieniom - do 2011 roku HP planuje zmniejszyć zatrudnienie na całym świecie o prawie 25 tys. osób.Przypadków porozumień pracowników i pracodawców odnotowano w

Współczesna podróż mitycznego bohatera

ignorować "wezwania", nie jest to jednak możliwe w biznesie. Co więcej, takim wezwaniem i jednocześnie wyzwaniem dla zarządzania staje się kryzys, który wymusza transformację. - Z tej perspektywy "próg" to nowa rzeczywistość rynkowa i jej niepewne elementy, z którymi klient musi się

Warto upaść, bo potem się podnosimy

kryzysowej sytuacji trzeba odetchnąć, myśleć pozytywnie, być pewnym siebie, swojej wartości i umiejętności itp. Jak to zrobić? - Znam mnóstwo osób, które spełniły swoje marzenia i osiągnęły sukces właśnie dzięki temu, że znalazły się w trudnej sytuacji. Stała się ona dla nich impulsem do działania

Krzykacz i ty

powinien w ten sposób postępować z podwładnymi, ponieważ ludzie oceniają szefa na podstawie tego, jak się zachowuje w sytuacjach kryzysowych. Ludzie, którzy zarządzają zespołem, muszą wykazywać się dojrzałością emocjonalną, opanowaniem i umiejętnością zachowania dystansu. To są właśnie cechy, które

Krzykacz i ty

powinien w ten sposób postępować z podwładnymi, ponieważ ludzie oceniają szefa na podstawie tego, jak się zachowuje w sytuacjach kryzysowych. Ludzie, którzy zarządzają zespołem, muszą wykazywać się dojrzałością emocjonalną, opanowaniem i umiejętnością zachowania dystansu. To są właśnie cechy, które

Specjalista ds. Public Relations

integracyjnych dla pracowników, tzw. incentives.Kluczowym polem działania PR-owców jest też zarządzanie kryzysowe, czyli opracowanie scenariusza działań medialnych i stosowanie go w razie potrzeby - na wypadek szczególnych wydarzeń w firmie (np. awarii rurociągu w rafinerii). W 

Nowe technologie - dwunasty zawodnik mistrzostw świata

jest to, iż połączenia alarmowe są w sieci traktowane nadrzędnie i w sytuacjach nie cierpiących zwłoki (zagrożenie zdrowia lub życia), kanały zajęte innym połączeniem są uwalniane automatycznie. Dzięki temu staje się on szczególnie przydatny w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Telefon w systemie

Jak życie zawodowe wpływa na życie rodzinne

drodze. Generalnie bardziej stali w związkach emocjonalnych są pracownicy zaplecza (tzw. back office).A jak wpływają na życie osobiste wydarzenia w firmie?- Na pewno źle się dzieje, gdy różne sytuacje kryzysowe w firmie pokrywają się z kryzysem rodzinnym. Lepiej, jeśli stres w pracy amortyzowany jest

Czego pragną absolwenci? Raport

wywołała postawy "zachowawcze". Respondenci oczekują, że sytuacja kryzysowa zakończy się w okresie, kiedy będą związani z pierwszym pracodawcą. W Polsce odpowiedzi są mniej spolaryzowane, co oznacza, że rynek Absolwentów jest zróżnicowany pod względem preferencji, a pracodawcy oferujący różne

Jak szukać wolontariatu na świecie

. ochrony dziedzictwa narodowego, medycyny, HR, zarządzaniu kryzysowym. Czeka na nich praca w agendach ONZ na całym świecie. Wolontariusze powinni mieć ukończone 25 lat, skończone studia wyższe, znać bardzo dobrze któryś z języków: francuski, hiszpański, portugalski, arabski, rosyjski (przy jednoczesnej

Coaching w polskich firmach

pozyskanie bądź wykształcenie dobrego trenera wewnętrznego również kosztuje. Dopóki pracownicy są zadowoleni, a ich wyniki np. w sprzedaży rosną, to wewnętrzny coach wystarczy. Jeśli jednak pojawiają się sytuacje kryzysowe, np. opór wobec zmian, to warto się zastanowić nad wynajęciem kogoś z zewnątrz. Jakie

Europejski rynek pracy w kryzysie. Jak sobie radzić?

zarządzanie własną karierą.Wobec tych zmian, jako pracownicy, staniemy przed kilkoma szczególnie trudnymi wyzwaniami. Mają one związek ze zmianą sposobu postrzegania pracy i zatrudnienia.Pierwszy z nich to zmiana sposobu myślenia z kategorii "jestem pracownikiem" na - "jestem sprzedawcą idei i

Lista organizacji poszukujących wolontariuszy

Stowarzyszenie "Eko-Inicjatywa" 82-520 Kwidzyn ul.Miłosna 1 tel/fax.0 55 261 22 16; tel: 0 55 261 37 97 email: sekretariat@ekokwidzyn.pl www.ekokwidzyn.pl osoba do kontaktu: Małgorzata Kruszyńska studenta informatyki do zarządzania siecią, tworzenia baz danych i archiwizowania danych Stowarzyszenie

Korporacja przestała być passé

efektywniej niż wielu Europejczyków. A to oznacza jedno - centra usług biznesowych ciągną do Polski. I, jak pokazują doświadczenia ostatnich dwóch lat, mają się u nas całkiem dobrze. Wydajność zamiast atmosferyPatrycja, absolwentka zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, właśnie zaczęła studia

Ukryta twarz Facebooka

kształtowane jest od niedawna - tłumaczy Szczepaniak. Houston, mamy problem... Jednym z etapów budowania postaci i ustalania polityki prowadzenia profilu jest przygotowanie zespołu do sytuacji kryzysowych. Te zdarzają się w momencie, kiedy użytkownicy z jakiegoś powodu postanawiają wypowiedzieć marce wojnę

Od Matki Polki do żywicielki rodziny

sytuacjach kryzysowych - np. gdy nóż do krojenia pieczeni nagle się stępił, można zastąpić go doniczką. Ewentualnie można zmusić męża do pomocy, ale to cały ceremoniał i rzecz wymagająca sporo przebiegłości. Należy zachować zimną krew i unikać krzyków, lamentów itp. Można udać słabą kobietkę ("w

Zarządzanie kryzysowe

Zarządzanie kryzysowe – działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia

Negocjacje kryzysowe

Negocjacje kryzysowe – specyficzna odmiana komunikacji kryzysowej. Proces dochodzenia do porozumienia w sytuacji różnic interesów, gdzie sytuacji negocjacyjnej towarzyszą ekstremalne sytuacje i zachowaniaPiotrowicz D., Negocjacje kryzysowe i policyjne Wybrane zagadnienia psychologiczne

Zarządzanie

pracownika w organizacji.Inną szczególną dziedziną zarządzania są sytuacje szczególne; wyróżnia się na przykład zarządzanie katastrofami, zarządzanie konfliktami, zarządzanie kryzysowe.Historycznie najwcześniejszą, w pełni dojrzałą dziedziną zarządzania jest administracja terytorialna i państwowa

Zarządzanie sytuacją kryzysową

Zarządzanie sytuacją kryzysową (ang. Crisis Management, CM) – dotyczy zarówno opanowania i wyjścia z sytuacji kryzysowej, jak i przygotowania się na ewentualność jej zaistnienia. Rozważanie potencjalnych sytuacji kryzysowych zwykle pozwala im zapobiec lub przynajmniej ograniczyć

Zarządzanie ciągłością działania

Zarządzanie ciągłością działania (ang. Business Continuity Management, BCM) jest to zbiór działań jakie podejmuje organizacja w celu zapewnienia klientom, dostawcom i regulatorom dostępności jej krytycznych funkcji biznesowych (do których ten dostęp mieć powinni) w przypadku wystąpienia sytuacji

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

zarządzanie kryzysowe

Zarządzanie kryzysowe - to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

więcej o zarządzanie kryzysowe na pl.wikipedia.org