praca administracja publiczna

PAP

MS otworzyło pokój pracy dla rodziców z małymi dziećmi

MS otworzyło pokój pracy dla rodziców z małymi dziećmi

Ministerstwo Sprawiedliwości - jako jeden z pierwszych urzędów administracji publicznej - otworzyło we wtorek pokój pracy dla rodziców z małymi dziećmi. Pokój wyposażony jest w zabawki i akcesoria dla dzieci oraz sprzęt niezbędny do pracy.

Zaufanie na rynku pracy

Problem zaufania w stosunkach pracy nabrał w ostatnich latach szczególnego znaczenia. Zawirowania w gospodarce światowej, jakich jesteśmy świadkami, są coraz częściej analizowane właśnie z punktu widzenia kryzysu zaufania. Objawia się on zarówno w sferze przedsiębiorczości jak i w administracji publicznej, w relacjach z bankami, instytucjami kontrolnymi itd.

Firmy zewnętrzne wchodzą do urzędów. Pracę może stracić prawie 1,5 tys. osób

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wymyśliło, jak odchudzić administrację rządową w terenie. Zamiast osobnych księgowości czy działów zaopatrzenia - centra, które będą obsługiwać wiele instytucji. Pracę straci ponad 1,4 tys. osób w całym kraju

[15.10.2014] Targi Pracy i Przedsiębiorczości

, hotelarstwo i gastronomia, farmacja, medycyna i usługi opiekuńcze, usługi porządkowe, ochrona osób i mienia, administracja publiczna, służby mundurowe. Organizatorami przedsięwzięcia są: Urząd m.st. Warszawy, Urząd Pracy m.st. Warszawy, Uniwersytet Warszawski, Centralny Ośrodek Aktywizacji Zawodowej

Młodzi chcą do urzędów

Młodzi chcą do urzędów

kolejki młodych osób? Bo coraz częściej doceniają zalety pracy w administracji publicznej. - Przede wszystkim można się w niej wiele nauczyć. Do tego wiąże się z pewnym prestiżem - tłumaczy Żukowska. Nie bez znaczenia jest też fakt, że w ostatnich, kryzysowych latach urzędy wciąż zatrudniały nowych

Wielka Brytania: Na rynku pracy jest zbyt wielu absolwentów uniwersytetów

. Ale to sprawia, że ich mniej wykwalifikowanym rówieśnikom trudniej jest znaleźć zatrudnienie.Ok. 40 proc. absolwentów wyższych uczelni pracuje w sektorze publicznym: administracji, oświacie i służbie zdrowia. Sektor ten zmniejsza obecnie zatrudnienie, ponieważ rząd obcina wydatki, dążąc do uzdrowienia

Wipler krytykuje rząd: zwolnienia grupowe to dopiero początek, tylko pracownicy administracji rządowej mogą spać spokojnie

Wipler krytykuje rząd: zwolnienia grupowe to dopiero początek, tylko pracownicy administracji rządowej mogą spać spokojnie

-klimatycznego.Bezpiecznie może się czuć tylko administracja- Poza tym pożera nas obsługa długu publicznego, który rośnie w zastraszającym tempie. Na spłatę samych odsetek wydamy w tym roku rekordowo dużo. To oznacza koniec inwestycyjnego eldorado, kończy się budowa firm na kredyt. Ale to było wiadomo od dawna, rząd jakby

W ministerstwach pracy dla stażystów nie brakuje. Za darmo

W ministerstwach pracy dla stażystów nie brakuje. Za darmo

zawodowego w administracji publicznej. Obecnie organizacja praktyk i staży nie przewiduje nawiązania stosunku pracy - słyszymy w ministerstwie. Na pensję mogą liczyć tylko ci, których na staż skierował urząd pracy, bo w takim przypadku pensję zapłaci właśnie ten urząd, a nie samo ministerstwo.Staże dla

Niż uderza w nauczycieli

Niż uderza w nauczycieli

bez pracy Według danych Ministerstwa Edukacji Narodowej w podobnej sytuacji może się w tym roku znaleźć ponad 5,6 tys. nauczycieli ze szkół prowadzonych przez samorządy czy organy administracji rządowej. Ile ostatecznie osób musiało odejść z pracy, okaże się na przełomie października i listopada, ale

Karta Różnorodności - jak zostać jej sygnatariuszem?

pracy - otrzymanie możliwości monitorowania wskaźnikami Karty procesu zarządzania różnorodnością w organizacji - nawiązanie współpracy międzysektorowej (biznes - administracja publiczna - NGO) - dołączenie do grona organizacji, które są liderami w zakresie zarządzania różnorodności w Polsce

Bank Światowy przyjrzał się pensjom w sektorze publicznym

Bank Światowy przyjrzał się pensjom w sektorze publicznym

sposób wynagradzania w polskiej administracji stwarzał bodźce do efektywnego funkcjonowania sektora publicznego - wskazał.Autorzy sformułowali też zalecenia, które miałyby poprawić system wynagrodzeń. Pierwszym krokiem powinno być - według nich - opracowanie precyzyjnego systemu klasyfikacji stanowisk

Na Warmii i Mazurach chcą pracować w straży granicznej

Na Warmii i Mazurach chcą pracować w straży granicznej

kandydatami po studiach ekonomicznych, specjalistami ds. administracji publicznej, pedagogami, specjalistami ds. marketingu, pielęgniarkami, politologami, socjologami oraz nauczycielami. Choć kandydatów jest dużo, nie ma miejsc pracy - nie ma inwestycji, a lokalni pracodawcy nie zatrudniają. Absolwenci

W ONZ pracuje za mało Polaków - zaczyna się nabór

W ONZ pracuje za mało Polaków - zaczyna się nabór

63 państw, w tym Polski. Warunkiem uczestnictwa jest oprócz młodego wieku także ukończenie studiów na kierunkach związanych z administracją, finansami, informacją publiczną, prawem i statystyką. Do pracy w tych właśnie dziedzinach ONZ poszukuje obecnie nowych pracowników.Do wzięcia udziału w

Nigeria: tragiczny finał rekrutacji do służb państwowych

Nigeria: tragiczny finał rekrutacji do służb państwowych

Nigeria boryka się z ogromnymi trudnościami gospodarczymi. W tym mającym 170 mln mieszkańców kraju, pracy nie ma nawet 41 mln osób. Bank Światowy podaje, że bezrobocie wśród osób poniżej 24 roku życia sięga aż 80 proc. Dlatego tak ogromnym zainteresowaniem cieszą się stanowiska w administracji

Co ma dyplom do pensji

Co ma dyplom do pensji

, znajdują zatrudnienie w stolicy, a tu zarobki są po prostu najwyższe, wpływ na to ma m.in. struktura stołecznego rynku pracy - mówi. To tu są centrale zagranicznych korporacji, siedziby mają też ministerstwa i urzędy. To ważne, bo jak wynika z danych GUS, zarobki w administracji państwowej są wyższe niż w

Tusk: ograniczenie umów śmieciowych nie może zwiększyć bezrobocia

Tusk: ograniczenie umów śmieciowych nie może zwiększyć bezrobocia

- powiedział Tusk.Powtórzył, że już od tego roku rząd będzie chciał systematycznie eliminować z rynku pracy "najbardziej upokarzające dla pracobiorców formy zatrudnienia". Tusk chce także, by w administracji publicznej umowy zastępcze nie były powszechnie stosowane.Na początku roku premier oraz

Na bliskim wschodzie zarobisz "kokosy"

dofinansowanie na samochód lub dojazd do pracy, telefon komórkowy. Na pracodawcy spoczywa również obowiązek wystąpienia o wydanie pozwolenia na pracę, tzw. labour card - czytamy w specjalnym komunikacie ambasady. Najwięcej Polaków, około 2 tys. osób, mieszka w Dubaju. Znajdują zatrudnienie głównie w budownictwie

Wypadek w pracy. Co robić?

Wypadek w pracy. Co robić?

pobierający stypendium w Krajowej Szkole Administracji Publicznej, księża oraz sportowcy, ale tylko jeśli pobierają stypendium sportowe. Wypadek po drodze Pani Katarzyna ma 52 lata, jest księgową. W marcu szła do pracy, potknęła się i zwichnęła nogę. Zdarzenie, które miało miejsce w drodze do lub z pracy

Teraz przewlekle chorzy mogą być "Zwyczajnie Aktywni" na rynku pracy

organizacji pacjentów zaproszonych do konkursu oraz przedstawiciele sektora ochrony zdrowia, organizacji pozarządowych, administracji publicznej i biznesu. Nagrody wręczali: Wiesława Kowalska, Naczelnik wydziału w Biurze Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, dr Jarek Oleszczuk, dyrektor

Najlepiej i najgorzej opłacane branże w 2012 roku

płatne okazały się branże usług publicznych: służba zdrowia, administracja, kultura, nauka oraz sektor organizacji pozarządowych. W przypadku służby zdrowia trzeba jednak zwrócić uwagę na wysoką wartość trzeciego kwartyla (4 700 PLN), co świadczy o dużym zróżnicowaniu wynagrodzeń. Od lat wszystkie

SLD ma pomysł na pracę dla młodych

SLD ma pomysł na pracę dla młodych

, którzy zatrudnią osobędługotrwale bezrobotną (zarejestrowaną w Urzędzie Pracy co najmniej 12 miesięcy).Innym pomysłem Sojuszu są odliczenia od podatku PIT kosztów zatrudnienia pomocy w gospodarstwie domowym, np. opiekunki do dziecka, a także staże dla studentów w administracji publicznej, które byłyby

Koniec Komisji Trójstronnej?

organizacyjnymi i logistycznymi. Człowiek prezydenta na czele Zgromadzenie ogólne byłoby forum ostatecznego głosowania stron nad stanowiskami Rady - opiniami, rekomendacjami lub inicjatywami legislacyjnymi - przekazywanymi administracji lub opinii publicznej. Pracodawcy chcą, by brak porozumienia był również

Dzień Różnorodności już 23 maja!

Różnorodności jest projektem międzynarodowym, wdrożonym już w 12 krajach Unii Europejskiej. Treść polskiej wersji Karty tworzona była w procesie konsultacji z przedstawicielami biznesu, administracji publicznej i organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych. Kartę może podpisać każdy

Mit wysokich zarobków: ile naprawdę zarabiają aktorzy, prawnicy i architekci

serialach. - Aktorzy grający w serialach w telewizji publicznej zarabiają za dzień zdjęciowy od 1-2 tysięcy złotych brutto, natomiast zarobki największych gwiazd grających w serialach w telewizji komercyjnej wynoszą od 8 do nawet 12 tysięcy złotych brutto, ale mowa tu o największych nazwiskach polskiego

Studia podyplomowe - trwają zapisy, co nowego w ofercie?

, działać w sytuacjach awaryjnych, dostosowywać do nich metody nauczania, wyszukać i ocenić materiały do nauczania języków obcych. Druga z nowości w ofercie uczelni to zarządzanie jednostkami administracji publicznej, które przewiduje m.in. naukę sposobów organizowania pracy własnej i pracowników

Zawody w cenie

każdej innej firmie, która umieszcza swoje produkty lub usługi na rynku - komentuje Gabriela Jabłońska z rynekpracy.pl.Gdzie zatrudnia się nowych pracowników? Pomimo, iż administracja publiczna w latach 2007-2010 zwiększyła swoje zatrudnienie o ponad 8%, to sektor prywatny jest liderem na rynku pracy

Niezaangażowany jak Polak

na rzecz wybranego przez siebie interesu publicznego, a nie dla osiągnięcia zysku. Agnieszka, która po godzinach pracy aktywnie udziela się w fundacji opiekującej się bezdomnymi zwierzętami, zaprzecza, by jej i pozostałym członkom brakowało zaangażowania. - Patrzymy na tyle cierpienia, że bez

Przyjąć na staż i na tym zyskać

nowe media, która z pewnością przyczyni się do zwiększenia zainteresowania marką w grupie studentów - mówi Anna Łukawska z PwC, koordynator konkursu. - Przede wszystkim mają szansę na zatrudnienie najlepszych. W 19. edycji w gronie fundatorów staży są podmioty z administracji publicznej, agencje

Polak marzy o urzędzie

Dziewięcka-Bokun z Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Służb Publicznych we Wrocławiu. - W Kanadzie nie ma mowy o tym, by fizyk czy muzyk, który przez przypadek dostał pracę w administracji, krążył po urzędzie od zajęcia do zajęcia. To domena prawników, którzy jako dodatkowe kompetencje mogą wykazać wiedzę, np

Po pracę do Brukseli

całą administrację wydano 8,2 mld euro z wynoszącego 126,5 mld euro unijnego budżetu. Za dużo, uważają państwa unijne i organizacje pozarządoweKandydaci z Niemiec w mniejszości, ale dobrzyZainteresowanie dobrze płatną pracą w Brukseli jest duże, zwłaszcza dzisiaj, w czasach kryzysu. W konkursie

Wypadek w pracy - co robić?

uprawiania sportu, jeśli pobierają stypendium sportowe, posłów lub senatorów, słuchaczy pobierających stypendium w Krajowej Szkole Administracji Publicznej oraz księży.Wypadek w drodze do lub z pracy Pan Waldemar ma 46 lat, jest bibliotekarzem. Kilka miesięcy temu szedł do pracy, pośliznął się na lodzie

Gowin: deregulacja zawodów doprowadzi do spadku bezrobocia

Minister wygłosił na Uniwersytecie Wrocławskim wykład pt. "Reguły deregulacji,czyli dlaczego dobre prawo i wolny rynek leżą w interesie większościobywateli".Gowin podkreślał, że działania administracji rządowej i samorządowej muszą byćpodporządkowane kilku zasadom. "To swoboda

Praca w urzędzie: jak jej szukać?

r.). Czytamy w niej m.in., że "Dyrektor generalny urzędu(...)ma obowiązek upowszechniać informacje o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu ( ), oraz w Biuletynie Informacji

Grupą na bezrobocie

, że w najbliższym czasie redukcję etatów zapowiedziało 405 zakładów pracy. Zwolnienia czekają ponad 42 tys. osób, z czego niemal 30 tys. z sektora publicznego, obejmującego także administrację. Z firm prywatnych duże odchudzanie kadry zaordynowało m.in. kierownictwo giganta ubezpieczeniowego PZU

Jak łatwiej znaleźć pracę w UE?

innych krajów UE.Projekt nowej dyrektywy unijnej przewiduje ponadto, że związki zawodowe i kompetentne organizacje otrzymałyby prawo reprezentowania przed sądami i urzędami administracji publicznej pracowników zagranicznych, których prawa naruszono, i którzy czują się dyskryminowani.Czy to potrzebne

Przywileje budżetówki

Praca w budżetówce to marzenie Polaków. Kiedy w 2012 r. Instytut ARC Rynek i Opinia pytał, gdzie chcieliby pracować, większość (58 proc.) odpowiedziała, że na państwowej posadzie. Co czwarty za wymarzone miejsce pracy uznał administrację, co szósty służby mundurowe, a co dziewiąty - państwowe firmy

Bezrobocie: ślepa uliczka, czy czas na dopasowanie się do wymogów rynku?

miliona różnego typu miejsc pracy. Rząd oferuje zachęty finansowe dla firm, ale też poprawia kontakty bezrobotnych z doradcami zawodowymi.*Andrzej Zybała jest doktorem nauk społecznych, zajmuje się politykami publicznymi, jest wykładowcą w Krajowej Szkole Administracji Publicznej i Collegium Civitas

Informatyków zatrudnię. Gdzie szukać pracy w IT?

: administracja publiczna, edukacja, czy energetyka. To sektory, które - mimo spowolnienia na rynku - nie będą mogły obejść się bez inwestycji w rozwiązania informatyczne. Nie zabraknie więc pracy dla analityków biznesowych, systemowych, czy osób odpowiedzialnych za rozwój systemów. Jakie cechy powinien mieć

Kontroler już się nie ukryje

Logo ZTM będzie umieszczone na rękawie niebieskiej kurtki i z przodu na patce. Otrzyma je 65 zawodowych kontrolerów - etatowych pracowników ZTM. Zarząd Transportu Miejskiego dąży do tego aby kontroler biletów był osobą identyfikowaną z firmą jako urzędnik administracji publicznej. Dzięki niebieskim

Miękkie umiejętności, twarde realia

konsekwencjami wypowiadania własnych sądów. W zwalczeniu tych niedoborów - jak nazwał je pewien coach - pomogły Pawłowi szkolenia miękkich umiejętności. - Jeśli chciałbyś mnie namówić, żebym wyszedł, nie płacąc za tę kawę, nie uda ci się - zapewnia. Dzisiaj największym problemem Pawła jest brak pracy. Rok temu

Uczelnia da Ci pracę?

, z czego najwięcej w branży PR, marketing, HR, administracji publicznej, dyplomacji i badaniu rynku. 115 ofert może zaproponować UW - głównie z zakresu finansów i księgowości, marketingu, PR, doradztwa, sprzedaży i ubezpieczeń. Uczelnia Łazarskiego proponowała 69 ofert pracy i praktyk. Zainteresowały

Trendsetter i menedżer kultury

Powszechnych Ministerstwa Sprawiedliwości.W ramach zajęć słuchacze będą poznawać system ustrojowy sądów powszechnych i tajniki nowoczesnego zarządzania. Tematyka wykładów z zakresu finansów publicznych zostanie połączona z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem zasobami ludzkimi. W pracy menedżera ważna jest

Deregulacja zawodu maklera i doradcy podatkowego

doradców zostanie reprezentowanie podatników, płatników oraz inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej. Ustawodawca uznał, że licencja w tych przypadkach jest niezbędna, bo te obowiązki doradców często pociągają za sobą nieodwracalne skutki dla reprezentowanej firmy lub osoby. Inne

Gdzie szukać pracy? Kraków: centrum usług

może centra będą też pracowały na rzecz administracji samorządowej. Z danych firmy doradczej PwC wynika, że oszczędności dla samorządu mogą wynieść od 20 do nawet 50 proc. Na świecie sektor publiczny chętnie korzysta z usług centrów, np. w USA robi 20 proc. podmiotów administracji stanowej, a w Europie

Masażysta, kosmetyczka, fizjoterapeuta czyli jak zarobić na urodzie

Nie każdy musi kończyć studia, żeby mieć dobrą pracę. Dziś konkretny zawód często zastępuje kilka mało przydatnych dyplomów. Widzą to szkoły policealne, dlatego starają się szybko zareagować na potrzeby rynku pracy. Oferta jest szeroka. Oprócz kierunków takich jak język angielski czy niemiecki

Za wysokie pensje, za dużo urlopu? Zarobki eurokratów w ogniu krytyki

momencie stan, w którym nie można wymagać od pracowników jeszcze lepszej, bardziej efektywnej pracy, tłumaczy socjaldemokratka. Jeżeli będzie się na nich dalej oszczędzało, "w efekcie będą pracowali coraz gorzej i będziemy mieli źle funkcjonującą administrację", dodaje.Bruksela mało atrakcyjna

Kto dostanie trzynastkę

organizacyjnych, starostw powiatowych, powiatowych jednostek organizacyjnych, urzędów gmin, jednostek pomocniczych gmin, gminnych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych). Według pełnych danych GUS za 2011 rok w administracji publicznej i oświacie (dwie główne grupy uprawnione do trzynastek

Przestać młodzież kształcić do bezrobocia

Tak wysoki poziom bezrobocia wśród młodzieży to porażka wynikająca z fatalnych działań publicznych (polityków, administracji), ale także społecznych, lokalnych. Nie doszło do mobilizacji, aby ułatwić młodzieży stawianie pierwszych kroków na rynku pracy, czyli w dorosłość. Zamiast tego

Pracowity wschód i leniwy zachód

porozumieniach zbiorowych w trzech głównych sektorach gospodarki - przemyśle, usługach i sektorze publicznym i porównują przemysł chemiczny, handel detaliczny oraz administrację publiczną. Patrząc na czas pracy pod kątem krajów EU15, nie widać tutaj zbytniej dużej różnicy w godzinach pracy - w sektorze usługowym

Jaki wybrać zawód?

studentaProgram studiów obejmuje prawo, ekonomię, nauki polityczne, zarządzanie i administrację UE. Studenci powinni wyróżniać się dokładnością i spostrzegawczością oraz znajomością dwóch języków obcych.Na czym będzie polegać Twoja praca?Absolwenci mogą pracować w urzędach administracji publicznej (samorządowej

Urzędniku! Przygotuj się na zmiany

14 czerwca Trybunał Konstytucyjny będzie badał ustawę o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych. Zakłada ona 10-procentowe zmniejszenie obsady administracji publicznej w stosunku do stanu zatrudnienia z końca drugiego kwartału 2010 r. oraz utrzymanie mniejszej liczby

Elastyczne formy zatrudnienia - szansa czy zagrożenie?

nadużyć, lecz niestety zamiast zajmować się tematem z nimi związanym, atakowana jest jedyna forma zatrudnienia mogąca przynieść wymierne skutki gospodarcze poprzez ograniczanie administracji publicznej, z czym próbuje walczyć każdy kolejny rząd; czy to poprzez umożliwienie róznym grupom społeczym

Wolontariat, staż czy praktyka?

postanowi rekrutować. Urzędy Pracy jako jedyne organizują też staże w Administracji Publicznej, gdzie stanowiska najczęściej obsadzane są drogą konkursu. Jednym z nielicznych wyjątków są właśnie stażyści UP. Warto więc zainteresować się tego typu programami, jeśli panujemy karierę państwowego

Kancelaria premiera Włoch walczy z lenistwem pracowników

Decyzję o ich zainstalowaniu podjęto z inicjatywy ministra administracji publicznej Renato Brunetty, walczącego z plagą lenistwa i nieefektywności w pracy. Minister uznał bramki w gmachu rządu za swoje symboliczne zwycięstwo i przełomowy krok w ofensywie przeciwko uchylaniu się od obowiązków

Polacy za inwestowaniem w inżynierów kosztem humanistów

administracji publicznej, w jakich kierunkach powinny rozwijać się szkoły wyższe, aby w perspektywie 2030 roku mogły stanowić wartość dodaną dla całej gospodarki - napisano na stronie internetowej projektu.Projekt "Akademickie Mazowsze 2030" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu

Cel: utrzymać etat

wśród kobiet (35 proc.).Branża też ma znaczenie. Za pracą przeprowadziłoby się 80 proc. osób zatrudnionych w mediach, 55 proc. w górnictwie, 52 proc. administracji publicznej i obrony narodowej, oraz placówek naukowych (50 prac).Rafał, 43-latek z woj. lubelskiego, od 20 lat pracuje w mediach: - Zostałem

Praca na językach

Znajomość języków obcych jest obecnie jednym z największych atutów kandydatów starających się o pracę w centrach usług biznesowych. Jak wynika z raportu ABSL, zlokalizowane w Polsce centra świadczą usługi w 34 językach obcych i dla kilkudziesięciu krajów świata. W cenie jest zarówno niemiecki

Jakie bonusy lubią pracownicy?

rygorystyczne warunki. Tak było w przypadku Alicji, trzydziestoletniej pracowniczki administracji publicznej z Wrocławia, której przełożony nie wykazał się, jej zdaniem, dostateczną elastycznością i inicjatywą w kwestii szkoleń. - Muszę je sobie sama wyszukiwać, i to najlepiej bezpłatne. Jeśli odbywają się w

35 tys zł. za najlepszą pracę doktorską

Celem konkursu jest zainteresowanie młodzieży akademickiej problemami wytwarzania i wykorzystania energii elektrycznej w połączeniu z troską o stan środowiska naturalnego, poprzez wyłonienie i popularyzację prac reprezentujących nowatorskie podejście do problematyki sektora elektroenergetycznego

Będzie mniej bezrobotnych

tym roku będzie m.in. w przemyśle motoryzacyjnym, tekstylnym, obuwniczym, skórzanym czy w administracji publicznej. Zatrudniać natomiast mają m.in. firmy informatyczne, elektroniczne, energetyczne. Wyhamuje w tym roku wzrost płac - przewidują eksperci. Nominalnie płace wzrosną o 3,6 proc., ale realnie

Kobiety do męskich zawodów

. równego traktowania Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz, która zleciła Najwyższej Izbie Kontroli zbadanie różnic w zarobkach kobiet i mężczyzn zatrudnionych w administracji. To symptom, że coś drgnęło.Ale na wyrównanie pensji na razie się nie przełożyło. Czy za tym pójdą konkretne działania?- Dochodzenie do

Lepiej z Inspekcją Pracy niż bez

pod presją. Wszyscy wiemy, że przeciążenie pracą nie wpływa dobrze na jej jakość.Połowa Polaków nie ufa inspekcji - tak wynika z badania TNS OBOP. Dlaczego?- Polacy generalnie nie ufają sobie nawzajem, a tym bardziej instytucjom publicznym. Niektórym z nich są jednak skłonni okazywać sympatię, bo

26 miejsc pracy i... 600 chętnych

funkcjonowania administracji publicznej, służby celnej, członkostwa Rzeczpospolitej Polskiej w Unii Europejskiej oraz podstawowych zagadnień społeczno-gospodarczych. Drugi egzamin jest sprawnościowy i sprawdzana jest podczas niego siła ramion, mięśni brzucha, wytrzymałość oraz zwinność ruchowa. Dopiero po

10 najbardziej obiecujących zawodów w Wielkiej Brytanii w 2010 roku

sposób niż dotychczas. Dzięki temu istnieje potrzeba na więcej personelu, który posiada zdolności zarządzania programami z bazami, oraz zdolnościami do odzyskiwania i rozpowszechniania informacji.Pracownik administracji - administratorMimo ograniczonej pracy dla sekretarek administracja jest ogromnie

Polak potrafi - tyle że dosyć przeciętnie

. Zbliżone wyniki zanotowali też przedstawiciele administracji publicznej. Zatrudnieni z obu grup na ogół nie odstają od pracowników zagranicznych wykonujących te same obowiązki. Jedynym wyjątkiem są kompetencje matematyczne przedstawicieli sektora edukacji. Są one niższe, niż przeciętne wyniki w tej samej

Praca tymczasowa - dane MPiPS potwierdzają wzrost w 2010 roku

% Bank Światowy )- szybko zmieniający się wolumen zamówień / potrzeba elastyczności- nowe sektory korzystające z pracy tymczasowej tj. administracja publiczna- rosnąca popularność i dostępność usług pracy tymczasowejPraca tymczasowa na świecieAktualny raport CIETT "Agencje zatrudnienia na

Te zawody miały wzięcie

administracji publicznej, a z drugiej strony dowodzi, że sektor ten chętnie wykorzystuje Internet jako narzędzie rekrutacji. Duży, 37-procentowy spadek liczby ogłoszeń zanotowała tymczasem branża ubezpieczeniowa, co może być dowodem na stopniowe nasycenie rynku pracy w tym sektorze, przynajmniej do czasu

Zarobki w działach personalnych w 2010 roku

;000 PLN. Specjaliści ds. (systemu) wynagrodzeń zarabiali 4 500 PLN. Specjaliści ds. personalnych - 4 000 PLN. O 500 PLN mniej zarabiali specjaliści ds. szkoleń. Najniżej opłacani byli specjaliści ds. rekrutacji (3 360 PLN) oraz specjaliści ds. administracji płac (3 200 PLN

Kto się nadaje na szefa urzędników

. Józefina Hrynkiewicz, dyrektor KSAP.Egzamin, za który trzeba zapłacić 468 zł, składa się z czterech części: sprawdzian wiedzy to 90 pytań dotyczących m.in. prawa, administracji, finansów publicznych, polityki zagranicznej i wiedzy ogólnej; pytań o politykę krajową nie ma; z czterech odpowiedzi wybiera się

Co studiują Polacy?

;gdzie" studiujesz.Co studiujemy?W roku akademickim 2009/2010 najwięcej osób w Polsce (434,7 tys.) studiowało kierunki związane z ekonomią lub administracją. Stanowiło to 23% wszystkich żaków w naszym kraju. Na drugim miejscu pod względem liczebności znaleźli się studenci kierunków społecznych

Audyt dostępności urzędów miast

Od 1 marca 2008r. do 21 kwietnia 2008r. przeprowadziliśmy kolejny audyt serwisów administracji publicznej. Poddaliśmy kontroli dziewięć wybranych urzędów miast w Polsce. Ocenialiśmy serwisy pod kątem dostępności dla osób niewidomych i niedowidzących. Do tego celu posłużyliśmy się programami

Styczeń - najlepszy czas na zmianę pracy

kolejności, pod względem liczby ofert pracy, znajdują się takie branże jak: finanse i księgowość, logistyka i transport, a także administracja i biuro.Więcej pracy w urzędachCiekawie sytuacja wygląda w administracji publicznej. W ciągu pierwszych sześciu miesiącach minionego roku ilość publikowanych w

Na państwowym garnuszku

wakatu - mówi. Jej zdaniem poziom zainteresowania sektorem publicznym, jak i prywatnym jest dość równomierny, co burzy mit mało atrakcyjnej pracy w instytucji administracji publicznej. - Wraz z wejściem do UE zwiększyła się "armia urzędników", wciąż pojawiają się nowe funkcje i coraz ciekawsze

Raport: Pracodawcy werbują pracowników w sieci

roku ilość ogłoszeń rekrutacyjnych publikowanych przez polskie urzędy zwiększyła się o połowę. Razem do pracy w instytucjach publicznych zachęcało 10,9 tys. ofert. Dr Dorota Bachman tak komentuje tę sytuację: - Administracja publiczna dopiero zaczyna odkrywać potencjał rekrutacyjny sieci. Ostatnio

Kobieta w pracy: ile kosztuje bycie kobietą

Choć badania mówią, że kobiety zarabiają mniej, to nie wszyscy w to wierzą. - U mnie w pracy jest kobieta - dyrektor finansowy, kobieta - szef HR, kobieta - kierownik marketingu. One zarabiają dużo więcej niż ja, na stanowisku kierownika administracji - denerwuje się Mariusz z dużej międzynarodowej

Lekarze PZ z Mazowsza nadal bez kontraktów

publicznych i niepublicznych przeznaczonych na ochronę zdrowia: NFZ, Ministerstwa Zdrowia, władz i administracji państwowej, samorządów terytorialnych oraz związków zawodowych pracowników.

Rok 2011 na rynku pracy

dziećmi do lat trzech, co i tak nie poprawiło sytuacji. Np. w Warszawie na jedno miejsce w żłobku przypada 6 tys. dzieci! Co gorsza, opłaty w starych poszybowały w górę. Do najważniejszych założeń ustawy należało: ¨ wyjęcie publicznych żłobków spod opieki ZOZ i przekazania ich pod resort pracy, dzięki

MBA dla lekarzy

O lekarzach specjaliści od rynku pracy twierdzą, że to świetnie wykształceni ludzie i doskonali fachowcy, ale niestety, często niewiele wiedzą o wolnym rynku. Na medycynie nie ma zajęć z ekonomii. Dlatego tym, którzy chcieliby awansować na stanowisko kierownicze, eksperci zalecają rozważenie kursu

W 2011 nie licz na etat w budżetówce

trzeba na to zareagować - dodaje.Kto może się obawiać o pracę?W 2011 roku budżetówka będzie zwalniać. Pod koniec października rząd przyjął projekt ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych. Ma ona w ciągu dwóch

Wszyscy ludzie prezydencji

z ministerstw, ale też z urzędów takich jak GUS. Sekretariat prezydencji zatrudnia około stu pracowników. To głównie ludzie zajmujący się obsługą medialną, ustalaniem kalendarzy, czy koordynacją wszystkich prac. Kolejna grupa to około 300 osób czasowo zatrudnionych w administracji. Wśród nich

"DP": Polacy wolą saksy od pracy w służbie publicznej

jednak innych działów administracji rządowej. Na początku miesiąca w małopolskiej policji było 231 wakatów; w samym Krakowie - 86. W komendach powiatowych brakuje średnio od 4-5 proc. stanu osobowego. Policja próbuje łatać dziury w szeregach, przyjmując młody narybek. Zainteresowanie pracą w mundurze

Firmo, wygraj najlepszego stażystę!

najbardziej utalentowani studenci i absolwenci, a przecież administracja publiczna również potrzebuje ludzi z wiedzą, pasją i otwartymi głowami - podkreśla minister nauki.Firma MAKRO Cash and Carry Polska SA jest w konkursie od 1997 roku. Łącznie do tej pory ufundowała ponad 82 praktyki. W 2008 r. konkursowy

Ok. 700 mln zł na program Pierwsza Praca

umożliwić zdobycie doświadczeń poprzez pracę w organizacjach pozarządowych oraz organach administracji publicznej. Organizacje i instytucje będą musiały ubezpieczyć młodego człowieka. W obu przypadkach wolontariusze będą mogli żądać, aby instytucja, której pomagali, potwierdziła to wystawiając stosowne

NIK o kształceniu pielęgniarek

Psychotesty - indywidualista czy dusza zespołu?NIK przeprowadziła kontrolę działania administracji rządowej i niektórych szkół wyższych na rzecz kształcenia pielęgniarek, położnych i ratowników medycznych. Mimo stwierdzonych nieprawidłowości, ocena jest pozytywna. Izba negatywnie oceniła m.in

Dłuższa praca bez pośpiechu

przedsiębiorcy prywatni, ale też administracja samorządowa, instytucje publiczne. Być może będą mniejsze podwyżki - o to, co pracodawcy zapłacą w ramach podniesionej składki rentowej. Firmy będą może mniej zatrudniać. Ale ta zmiana nie spowoduje zwolnień. Na zatrudnienie i podwyżki o wiele silniej wpływa

Czytanie między wierszami, czyli jak uniknąć zwolnienia z pracy

złośliwie "rzeczpospolitą urzędniczą" naprawdę trudno jest stracić pracę w administracji publicznej. Tymczasem urzędników zatrudnionych w budżetówce dotyczy szereg przepisów regulujących obowiązki pracownika. Oprócz kodeksu pracy, o powinnościach urzędnika mówi też ustawa o służbie cywilnej

Przeszkoleni za unijne pieniądze

także podstaw obsługi komputera, prowadzenia własnej firmy, organizacji i zarządzania.Szkolenia były bezpłatne, zawracano też koszty dojazdów. Mogli z nich skorzystać tylko pracownicy zatrudnieni na podstawie umów o pracę zamieszkali w województwie śląskim. Uczyły się m.in. pielęgniarki i położne

Stoczniowcy Marynarki Wojennej w Gdyni dostali tylko część pensji

poinformował PAP, że w związku z wypłatą niepełnych pensji i zgodnie z zakładowym układem zbiorowym pracy "związkowcy zmuszeni są do rozpoczęcia procedury wejścia w spór zbiorowy z zarządem oraz powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy". Pismo w tej sprawie ma trafić do prezesa jeszcze w tym

Mobbing w ministerstwie

ramach projektu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, a dr Ewa Lisowska przedstawi wyniki badania Gender Index w przedsiębiorstwach. Przedstawione zostaną również doświadczenia z przeprowadzonego w ramach projektu cyklu szkoleń dla administracji publicznej z zakresu gender mainstreaming. Udział w

Wyrzucona z urzędu za anons w serwisie randek

tys. euro - opowiada.Z zawiązanymi oczamiWizytówka to zaledwie kilkanaście informacji o sobie: "wzrost - średni, znak zodiaku - rak, sylwetka - zwykła, kolor oczu - zielone". W rubryce zawód pani Teresa wpisała pracownik administracji publicznej. "Hazard - nigdy. Papierosy - nie palę

Wyższe pensje? Tylko dla lekarzy i pielęgniarek

państw. Wniosek jest jeden - nauczyciele nie powinni dostawać podwyżek. Chyba że zrezygnują z prawa do wcześniejszych emerytur. Wtedy zasługują na 20-procentowy wzrost pensji. Inne grupy? - Ciekawe informacje dotyczą administracji publicznej. Zarówno w UE, jak i w Polsce na utrzymanie urzędników

Czekając na drugą falę

tys. mniej.Nowe miejsca pracy: 3774Kto zwalnia?Do końca roku pracodawcy zamierzają rozwiązać umowy o pracę z 375 pracownikami (34 z sektora publicznego i 341 z prywatnego).Kto zatrudnia?Goodrich: producent podwozi do samolotów na terenie PPNT w Jasionce w grudniu planuje zakończyć budowę fabryki za 50

Szkolnictwo wyższe a wyzwania rynku pracy

: inżynierskie, matematyczno-statystyczne, fizyczne oraz te związane z ochroną środowiska. Niezależnie od potrzeb rynku pracy domeną uczelni niepublicznych pozostają kierunki humanistyczne i ekonomiczne. Obserwujemy "modę na studiowanie": socjologii, pedagogiki, czy ekonomii. Kierunki ścisłe

Kobietom łatwiej w pracy, gdy przełamią stereotypy

, a mężczyźni - 5,5 tys. zł, w branży IT: kobiety - 4,6 tys. zł, mężczyźni - 5,3 tys. zł, w administracji publicznej: kobiety - 2,6 tys. zł, mężczyźni - 3,3 tys. zł.Zdaniem Anny Jancewicz sytuacja ta się nie zmieni, dopóki kobiety nie przełamią ograniczeń, jakie tkwią w nich samych: wykraczając poza

Jest praca w przemyśle

Raport powstał na podstawie niemal 18 tys. ogłoszeń. Dotyczyły one wyłącznie osób z wyższym wykształceniem i nie obejmowały ofert zgłaszanych przez urzędy administracji publicznej. Okazało się, że w ub.r. najwięcej miejsc pracy stworzył przemył ciężki i lekki. W tych branżach (w porównaniu z 2003 r

Urzędnik państwowy

, którzy mają zapewnioną pracę, mimo likwidacji niektórych urzędów. Kandydat ma przed sobą do wyboru dwie ścieżki: zostać urzędnikiem służby cywilnej i rozpocząć pracę lub próbować się dostać do Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, a po jej ukończeniu zostać urzędnikiem lepiej wynagradzanym

MBA dla lekarzy

, zwłaszcza dla osoby, która ukończyła Akademię Medyczną i chciałaby pracować jako menedżer. - Dostarczają praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania, finansów, ekonomiki zdrowia, zamówień publicznych, farmakoekonomii. Tego w takim zakresie, jaki jest mi potrzebny w pracy, nie miałem na studiach medycznych

Automatyczny wzrost płac. Czy warto zastosować taki mechanizm w Polsce?

niewielkie kraje, w których mnogość interesów różnych grup zawodowych nie jest tak zróżnicowana, jak w gospodarkach o dużych rynkach pracy i silnej pozycji związków zawodowych. Najważniejsze informacje na temat automatycznej indeksacji płac w tych czterech krajach europejskich przedstawiono w tabeli

Ministerstwo Finansów uspokaja emigrantów

polskimi podatnikami, bo podatki płaci się w miejscu zamieszkania - tam, gdzie ma się dom, rodzinę, korzysta np. z publicznej służby zdrowia. Dodał, że w innych przypadkach Polska ma umowy z krajami, do których emigrują jej obywatele - po to, by nie byli oni podwójnie opodatkowani.Wiceminister spraw

praca administracja publiczna - ogłoszenia z GazetaPraca.pl

Administracja publiczna

Administracja publiczna jest przedmiotem zainteresowania wielu nauk i może być rozpatrywana z różnych punktów widzenia, co wiąże się z rozległością przedmiotu badań. Samo słowo "administracja" pochodzi od łacińskiego słowa ministrare (kierować, służyć, pomagać, wykonywać). Poprzez przedrostek ad

Prefekt (administracja)

Prefekt – współcześnie w niektórych państwach urzędnik administracyjny (np. we Włoszech kierownik prowincji, we Francji - administracji departamentu lub regionu), a także naczelnik policji miejskiej.

Referendarz (administracja)

Referendarz – stanowisko urzędnicze. W Polsce występuje ono: w służbie cywilnej w urzędach ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów, urzędach centralnych organów administracji rządowej, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz urzędach kontroli skarbowej, w słu

Administracja skarbowa

Administracja skarbowa, administracja podatkowa – instytucje i organy zajmujące się rejestracją podatników, wymiarem, kontrolą i egzekucją zobowiązań podatkowych oraz prowadzeniem dochodzeń i orzekaniem w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe.W skład administracji skarbowej w Polsce

Administracja państwowa

, który: jest przedstawicielem Rady Ministrów w województwie, jest organem nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, jest reprezentantem Skarbu Państwa w zakresie określonym w odrębnych ustawach. administracja publiczna Encyklopedia Zarządzania - Administracja państwowa (tekst źródłowy)

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.