nauczyciel gry na gitarze

Rozmawiała Marta Piątkowska

Ja, nauczyciel

Ja, nauczyciel

Kiedy 18 lat temu zakładała prywatne liceum, była przekonana, że robi dobrze. Razem z koleżanką po doświadczeniach zdobytych w szkole publicznej miały dość jej zatęchłego systemu i nadmuchanej poprawności.

Pragnienie muzyki

- Niesamowite jest to pragnienie, pragnienie muzyki. Dążenie do muzykowania było w człowieku od zawsze. Niezwykłe - jak można przez instrument przekazywać emocje. Następuje takie sprzężenie zwrotne: znakomity muzyk, wrażliwa publiczność i powstaje coś wspaniałego. Kilka razy to widziałem, coś w rodzaju euforii - z pasją w głosie mówi Marek Woźniak, uznany warszawski lutnik, członek Związku Polskich Artystów Lutników*

Kościelni organiści - poszukiwani i dobrze opłacani

Na rynku pracy poszukiwani są teraz głównie inżynierowie, informatycy i przedstawiciele handlowi. Ale można też nieźle zarobić grając na organach w kościele. Coraz częściej ma to więcej wspólnego ze zwykłym układem biznesowym, niż z żarliwą wiarą.

Oni nie czekali na koniec kryzysu

tys. zł miesięcznie. 20 tys. zł - szkółka muzyczna Anna Dramowicz, nauczycielka państwowej szkoły muzycznej z Olsztyna, od ośmiu lat prowadzi szkółkę muzyczną Yamahy. Uczy dzieci gry na syntezatorach, gitarze, flecie w kilkuosobowych zespołach. Gdyby dziś chciała zaczynać, potrzebowałaby ok. 20 tys

nauczyciel gry na gitarze - ogłoszenia z GazetaPraca.pl

Vibrato

instrumentach dopiero od XVI w., czy na instrumentach perkusyjnych - oprócz wibrafonu).Vibrato do pierwszej połowy XX w. używane było w muzyce solowej głównie jako sporadyczny ozdobnik (podobnie jak np. tryl), zwłaszcza na dłuższych nutach czy na końcu frazy. Wobec powszechnego dawniej zwyczaju gry non vibrato

Podciąganie

jest, obok hammer-on i pull-off, podstawową techniką gry na gitarze elektrycznej. Doskonale słychać efekty podciągania m.in. w charakterystycznym riffie Are you gonna go my way Lennego Kravitza, solówce Another brick in the wall Pink Floyd. Solo słynnego Hotel California zespołu Eagles oparte jest o wielokrotne

Pick slide

Pick slide lub pick scrape (dosł. ślizganie/drapanie kostką; brak polskiej nazwy) – technika gry na gitarze elektrycznej (również basowej) polegająca na przesuwaniu krawędzią kostki (plektronu) wzdłuż strun posiadających owijki.Podczas przesuwania kostki wzdłuż strun jej krawędź zahacza

Sweeping

Sweeping - technika gitarowa polegająca na jednostronnym kostkowaniu sąsiadujących ze sobą strun (np. uderzamy kostką z góry strunę E6 i A5 lub z dołu H2, G3 i D4), umożliwia to gitarzyście szybszą grę.

Palm muting

Palm muting - technika gry na gitarze polegająca na odpowiednim tłumieniu strun prawą ręką tuż przy mostku podczas kostkowania celem ograniczenia długości rozbrzmiewania dźwięku oraz nadania mu odpowiedniego (przytłumionego) brzmienia. Przy stosowaniu tej techniki na gitarze elektrycznej często

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.