nauczyciel gry na gitarze

Rozmawiała Marta Piątkowska

Ja, nauczyciel

Ja, nauczyciel

Kiedy 18 lat temu zakładała prywatne liceum, była przekonana, że robi dobrze. Razem z koleżanką po doświadczeniach zdobytych w szkole publicznej miały dość jej zatęchłego systemu i nadmuchanej poprawności.

Pragnienie muzyki

- Niesamowite jest to pragnienie, pragnienie muzyki. Dążenie do muzykowania było w człowieku od zawsze. Niezwykłe - jak można przez instrument przekazywać emocje. Następuje takie sprzężenie zwrotne: znakomity muzyk, wrażliwa publiczność i powstaje coś wspaniałego. Kilka razy to widziałem, coś w rodzaju euforii - z pasją w głosie mówi Marek Woźniak, uznany warszawski lutnik, członek Związku Polskich Artystów Lutników*

Kościelni organiści - poszukiwani i dobrze opłacani

Na rynku pracy poszukiwani są teraz głównie inżynierowie, informatycy i przedstawiciele handlowi. Ale można też nieźle zarobić grając na organach w kościele. Coraz częściej ma to więcej wspólnego ze zwykłym układem biznesowym, niż z żarliwą wiarą.

Oni nie czekali na koniec kryzysu

tys. zł miesięcznie. 20 tys. zł - szkółka muzyczna Anna Dramowicz, nauczycielka państwowej szkoły muzycznej z Olsztyna, od ośmiu lat prowadzi szkółkę muzyczną Yamahy. Uczy dzieci gry na syntezatorach, gitarze, flecie w kilkuosobowych zespołach. Gdyby dziś chciała zaczynać, potrzebowałaby ok. 20 tys

nauczyciel gry na gitarze - ogłoszenia z GazetaPraca.pl

Staccato

Staccato (wym. stakkato; wł. oderwany, oddzielony) jest techniką artykulacji w grze na instrumentach muzycznych, w której kolejne dźwięki są grane oddzielnie, ze skracaniem ich wartości. W grze na gitarze, harfie czy innych instrumentach strunowych szarpanych staccato wykonuje się poprzez

Vibrato

instrumentach dopiero od XVI w., czy na instrumentach perkusyjnych - oprócz wibrafonu).Vibrato do pierwszej połowy XX w. używane było w muzyce solowej głównie jako sporadyczny ozdobnik (podobnie jak np. tryl), zwłaszcza na dłuższych nutach czy na końcu frazy. Wobec powszechnego dawniej zwyczaju gry non vibrato

Flażolet wyciskany

Flażolet wyciskany jest to technika wydobywania flażoletów, używana szczególnie często w grze na gitarze elektrycznej.Polega na wydobyciu dźwięku (najczęściej za pomocą kostki) przy jednoczesnym dotknięciu struny kciukiem przytrzymującym równocześnie kostkę, bądź palcem wskazującym

Sweeping

Sweeping - technika gitarowa polegająca na jednostronnym kostkowaniu sąsiadujących ze sobą strun (np. uderzamy kostką z góry strunę E6 i A5 lub z dołu H2, G3 i D4), umożliwia to gitarzyście szybszą grę.

Flażolet

- f. małej tercji. Wydobycie flażoletu możliwe jest również na instrumentach dętych przez odpowiednie przedęcie. Ostatnio zaczęto również wykorzystywać flażolety w innowacyjnej technice gry smyczkiem na wibrafonie. Flażolety na gitarze basowej W połowie 3. Progu: DGCF 3. Próg: BEAD 4. Próg: Gis Cis

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.